Je lichaam in shape brengen zodat je beter kunt dansen?

Na een lange tijd van slecht en koud weer, begint het nu eindelijk weer een beetje zonnig te worden! Hierdoor besef je je ineens dat de zomer er daadwerkelijk aan komt en dat je misschien maar eens wat moet gaan doen, voordat het te laat is! Wil jij je lichaam in een betere shape brengen zodat je makkelijker en soepeler kunt bewegen tijdens het dansen, en om er beter uit te zien nog voor de zomer? Dan hebben wij hier voor jou een aantal tips op een rijtje gezet.

 

1. Eet groenten en fruit

Dit eten bevat weinig calorieën, is hartstikke gezond en zit boordevol voedingsstoffen. Je lichaam heeft die vitaminen en mineralen nodig om te functioneren. Ook bevatten groenten veel vezels, die zorgen er voor dat je tijdens de vertering calorieën verbrandt zonder het door te hebben, dus eet je groente, elke dag!

2. Salsadansen!

Wat blijkt?! Eén van de meest effectieve manieren om in vorm te komen is ook meteen één van de leukste, Salsadansen!
Hier hebben we een overzichtje van hoeveel calorieën je verbrandt met verschillende activiteiten:

 

Activiteit          Kcal/uur
Hardlopen         540
Salsadansen      508
Tennis                474
Joggen               390
Fitness               330
Portland Timbers Sport GIF by Timbers  

3. Hydrateer je lichaam. 

Je zal vocht dat je lichaam kwijtraakt moeten aanvullen. Daarnaast kan een tekort aan vocht je vertragen.

  • Drink elke dag 8 glazen water van 200 ml.
  • Tijdens een intensieve danssessie zou je 4 glazen water per uur moeten drinken om het verlies aan vocht weer goed te maken.
4. Eet slim!

Eet geen witte suiker, witbrood en witte rijst. Kies liever volkorenbrood en fruit als leveranciers van koolhydraten.

Eet vis of kip als eiwitleveranciers, omdat daar minder verzadigde vetten in zitten dan in rood vlees. Je kunt ook profiteren van de eiwitten in planten, zoals noten en bonen.

Switzerfilm no pizza stop diet GIF
Working Out Lifting Weights GIF by Chance The Rapper

 

6. Latin Fitness

Latin Fitness is superpopulair bij Union Salsa Dance Company. De sport is perfect geschikt voor iedereen die van Latin-muziek houdt én aan z’n figuur wil werken. De intensieve dansbewegingen maken Latin Fitness namelijk een echte work-out. Het voordeel: door de fijne Latin-beats heb je niet eens door dat je intensief aan het sporten bent!

Meer weten over de Latin Fitness? Klik hier

5. Ga werken met gewichten.

Gewichtheffen helpt bij het ontwikkelen van je spieren. Je zult langer in bepaalde dansposities kunnen blijven staan, of je bewegen op manieren waarvan je niet had gedacht dat je het kon. Meer gewicht (maar tussen de 6-8 herhalingen) zal helpen bij het sterker maken van je lichaam zonder teveel spiermassa toe te voegen. Iets minder gewicht (maar tussen de 10-12 herhalingen) zal je sterker maken en meer spiermassa toevoegen. 

The Shining GIF 7. Zoek afleiding

Als je trek hebt en niet naar de snacks wilt grijpen, zorg dan voor afleiding. Maak een ommetje, doe even wat sportoefeningen, zet een lekkere playlist op of ga dansen (dan verbrand je ook nog eens calorieën!). De kans is groot dat je de trek dan vergeet of dat die over gaat.

Kort samengevat, er zijn een hoop dingen die je kunt doen om je lichaam in shape te krijgen. Wil je nou op een leuke manier veel calorieën verbranden? Schrijf je dan hier in voor onze cursussen of neem contact met ons op!